Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 00:36   #49
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kommer til å leve som nå, om jeg blir gravid!

Jeg ser at dere trekker frem at Hexeberg har sagt at man ikke skal være i ketose, men ingen som kommenterer at hun egentlig er tvunget til å si slikt uansett hva hun måtte mene selv? Så lenge det ikke er sterke bevis for det, så kan ikke hun som lege si at det er greit å være i ketose under svangerskapet.

Men kan det da egentlig være så ille når vi vet at mennesket har vært i ketose mesteparten av sin eksistens? Evolusjonen er da ikke så dum at kostholdet under svangerskapet skal være noe annerledes enn ikke-svangerskapskosthold. Jeg tror ikke at ketonene er skadelig for fosteret, men for de fleste helsesøstre og slikt så betyr ketoner utelukket at noe er dårlig - uansett om den personen hadde vært gravid eller ei. Dette er på fordi de ikke kjenner til LCHF. Så jeg vil sette ett veldig klart skille mellom kostindusert ketose og sulteketose.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat