Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 10:42   #4
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Valnøtter og kh??

På mine pakninger står det faktisk 3,1 g kh/100 g, fra den Lille Nøttefabrikken. Men jeg har også hatt de som inneholder 6-8 g kh. Har søkt litt på nettet og finner at kh innhold blir oppgitt til å være mellom 3-8 g/100g.

Jeg pleier også å regne det som står på pakken, er jeg i tvil tar jeg litt i. Dessverre er det mye rar merking ute og går på matvarer, og det er vanskelig å vite hva som er rett spesielt når tallene spriker mye.

Næringsinnhold i ulik matvarer kan også variere med sesong, jordsmonn, klima, dyrkningsmetode, sted osv, derfor kan bl.a. valnøtter ha ulik kh-innhold. Næringsinnholdet er jo også basert på gjennomsnittsmålinger over tid i ulike partier. Kan jo være at ulike produsenter også måler på litt ulik måte. Forhold deg til det som står på pakningen, jeg har ihvertfall aldri blitt "lurt" av det og falt ut av ketose.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat