Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 12:45   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Conscious Chocolate

Sjokoladeprinsens sjokolade skal jo være laget av råkakao, som den du nevner, så sånn sett er den et godt alternativ, og maltitol -enn hvor ubehagelig effekten kan være med et noe betydelig inntak, så er det ikke kunstig i ordets rette forstand
Ellers synes jeg det er skikkelig godt å lage egen sjokolade av Black and Greens 85% eller Max Havelaar 86% (fåes kjøpt på Deli de Luca og noen velassorterte butikker som f.eks Meny), cocosa og hakkede nøtter, alt smeltes i vannbad, blandes sammen og helles over i isterningformer e.l. Jeg har bare gjort det én gang for lenge siden, ettersom råvarene er relativt dyre, men gud, så godt! Det er forsåvidt sukker i disse sjokoladene, men det er forsvinnende lite, og kakao har også kh i seg selv, men de er langsomme. Og de sjokoladene jeg nevner har rårørssukker, enn om det ikke gjør noen forskjell for blodsukkeret så blir det ikke like ekkelt-søtt som med raffinert sukker.
Man kan sikkert bruke en billigere mørk sjokolade, som f.eks Freia Premium, men etter å ha smakt økologisk kvalitetssjokolade, så synes jeg den blir ganske pappaktig i sammenligning.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat