Sv: "Klarer seg ikke uten..."
Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.
Jeg tror at når mange skriver at de "må ha" det ene eller det andre, så er det ikke akkurat sånn at de/vi tror de/vi "dør" uten, men en varig kostholdsendring handler om å finne et kosthold man trives med, og kan leve med resten av livet, uten at man føler at man forsaker noe.
Jeg har vært colaman siden tidlig i tenårene, de siste årene har jeg drikki tab xtra/pepsi max, og drikker endel av det hver dag. Jeg kan klare meg uten, men har ikke lyst til å klare meg uten, derfor "må" jeg ha det Selvfølgelig vet jeg at vann er sunnere, og drikker endel av det også.
Men så har man jo det faktum at det ikke er bra å drikke brus i mengder altså, både for kropp, sjel og tenner. Personlig ser jeg det bedre at man kan ha søtsaker til avløsning og ikke som hverdagskost, ettersom man da faktisk mister en del av kosen med det. Man skal selvsagt ha ett kosthold man trives med, derav min fruktspising nevnt lengre opp, men jeg ser også at kosten bør være bra for deg i tillegg, og da handler det litt om å kunne utfordre seg selv og gamle tankemønster litt.
Jeg har ikke lyst å la være å drikke milkshake hver dag, jeg har ikke lyst til å læ være å spise hamburger hver dag, eller å la være å spise frukt hver dag, men jeg gjør det 
|