Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-10, 02:32   #43
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Er det virkelig sant?! Det er det verste jeg har hørt!

Jeg har kommet frem til at jeg må bøye meg i støvet og bite i meg litt av det jeg har sagt tidligere Da vi "fikk tilbake" ungene våre etter to uker på ferie med far, ble det fort tydelig at sønnen vår (på 9) hadde lagt seg ut mer enn litt. At ungene får litt ekstra i ferien synes jeg er helt ok, men vi har HELT andre grenser enn det vedkommende far har. I tillegg til at ungene får minst en is hver dag når de er på ferie med ham, elsker han (faren) alle slags blandingsprodukt; pølser, karbonader, schnitsler, servelat osv. Vi er opptatt av å spise mest mulig ren mat. Jenta vår på seks år hadde ikke lagt på seg i det hele tatt i løpet av ferien. Dette er egentlig erfaringen vår fra tidligere også; sønnen vår legger veldig lett på seg. Vi har bestemt oss for at nå skal hele familien over på et kosthold a la Lindberg. Utenom meg da, som holder på med Ketolyse (men det blir Lindberg når jeg er ferdig med å slanke meg). Ungene kommer fortsatt til å få en liten porsjon lørdagsgodt, og selvsagt kan det bli en liten godbit en gang i blant - har ikke tenkt å sette i gang med et fundamentalistisk regime heller. Det vi ser nå, er at guttungen har blitt litt slankere rundt livet bare av å spise Fedon - brød og et par andre småjusteringer. De bor annenhver uke med sin far. Jeg har diskutert kosthold med ham til jeg har blitt blå mange ganger, men han skjerper seg aldri. Vel, uansett har jeg ansvaret når ungene er her, og da skal de i alle fall få sunn mat uten masse unødvendige karbohydrater!

Hilsen en paprika som har lært ei lita lekse

Snakk med Guttungen. Ikke undervurder forståelsen hos en niåring.
Få ham til å innrømme at han har det bedre med riktig mat.
Vann istedenfor brus (spesielt i varmen) grovere brød, helst rug eller fedonsk, Biff istedenfor Schnitzel osv....

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat