Sv: Oææ, veggis på besøk også nå
Ja men herremin, Plastbox, hvorfor skal alt gjøres til en meningskrig? Uansett hvor mange lass med forskning som hevder at lavkarbo er hensiktsmessig, så sitter fortsatt folk og ser dumt på meg når jeg sier at mettet fett er sunt og godt for kroppen. Jeg var vegetarianer i åtte år (lacto ovo), og f**n om noen skulle prøve å dytte i meg annet enn det jeg ville spise. Folk tar egne valg, og det får de stå for, men hva andre spiser er da virkelig deres egen sak. Man kan alltids prøve å reklamere for sin egen overbevisning, men å prakke det på noen (for ikke å snakke om å hevde at valgene deres nærmest er moralsk forkastelig) minner like fullt om misjonering, det gjør heller ikke jeg, selv om jeg anser lavkarbo for noe av det beste for de aller fleste.
Jeg har forresten ei venninne som også er veggis (også lacto ovo) som har blitt kjempeinspirert av meg, bytta ut alle lettprodukter med gode fete produkter, brød med fiberrik og pumpernickel, ris og pasta med fullkornsalternativer, margarin med ekte smør, og hun har, om ikke helt, så nesten kutta ut stort sett alt av sukker. Hun har aldri hatt det så bra! Selv spiste jeg kun fisk det første året med lavkarbo, jeg hadde det supert (men er pr i dag fortsatt møkk lei fisk ...)
Vi er fortsatt en litt "vanskelig" og "annerledes" gruppe matmessig, det er ingen grunn til å gjøre det vanskelig for andre som har tatt annerledes valg. Hvorfor blir du så provosert av det? Det er jo ikke sånn at alle veggiser og idealister i så måte mater spedbarna sine med soyamelk, liksom.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|