Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf
Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.
Jeg tror hvilke karber man bør innta også bør tilpasses individuelt. Men opplegget medfølger jo en fare for junking i helgene da Dessuten er jo opplegget designet slik at det fordrer en del kjennskap til seg selv for å kunne følge det. Man skal føle på kroppen når man har tatt inn nok karber. For noen er sikkert det vanskelig...
Dessuten kjekt å høre om treningen din! Hvor henter du øktene dine? Jeg kunne tenkt meg å prøve noen slike faste økter på tid. Har du noen linker?
Jeg trener min egne lille sirkeltrening som består av øvelser som aktiverer store muskler, litt rykk og frivending og knebøy, samt noe kettlebells. Tre runder med korte pauser og pusting og pesing Og så kjører jeg innimellom noen økter med baseøvelser med tunge vekter, for å øke maksstyrken (holde den vedlike...)
Vi henter program fra www.crossfit.com. Det morsomme med CF er at vi aldri trener det samme uke etter uke. Det er forskjellig hver dag. Noen dager styrke, noen dager kardio og mange dager en god mix. Man blir utrolig allsidig, uten å bli spesialist på noe område. Alt måles enten ved tider eller antall kg i hvert løft.
Se også
http://www.dn.no/dnaktiv/article1944540.ece
Gleder meg til helga nå, min første karb helg på tre uker Har trent bra den siste tiden, men mangler den siste spruten man trenger i CF
|