Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-10, 15:20   #1
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Lavkarbokosthold og ønsket redusert fettprosent

Hei

Jeg begynner å nærme meg mitt vektmessige mål, og funderer på en ny målsetning. Jeg har trent i over 10 år, styrketrening, spinning, de siste par årene løping. Det er vel først de siste par årene at det ikke bare er på mosjonistnivå, det er liksom litt mer snert over meg nå

Når jeg etter hvert når min trivselsvekt ønsker jeg å tone kroppen for å stramme opp etter 20 kilo vektnedgang, samt få mer definerte muskler.

Og da kommer clue'et: Må jeg ikke da ned i fettprosent? Lavkarbo er vel sånn sett optimalt, da vi (særlig i ketose) kjører kroppen på fettforbrenningsmodus. Hva må jeg evt. se nøyere på i forhold til kostholdet? MÅ jeg i ketose? Ligger nå mellom 20 og 50 karb pr dag, litt etter som hvor god planleggingen av måltidene er. Må jeg holde meg flatt rundt (under?) 20 g? Hvis jeg ikke må i ketose, men kan ligge opp mot 50 g karb pr dag, skal jeg da se på kalorimengde?? Eller er det bare tøys? har målt at jeg skal ha et kaloribehov på 1500 pr dag (når jeg ikke trener).

Nå tenker jeg mest i forhold til kosthold her, trening har jeg nogenlunde koll på. Jobber på treningssenter og har mange ressurser i både en treningsnarkoman mann, venner og kolleger Men tips mottas selvfølgelig med takk der og!