Sv: Julistarternes tråd
Opprinnelig lagt inn av steen, her.
Kosten min har har de siste ukene vært:
Frokost 2 egg, fire skiver bacon, 1 tomat, ca 20 skiver agurk, 1 halv grønn paprika.
Lunsj: salat (iseberg, mais, tomat, agrk, rød løk) med fetaost og olivenolje.
Middag: en kyllingfilet eller en skinkebiff eller laksefilet eller annen fisk eller rent kjøtt med kokte grønnsaker til (broccoli, blomkål, gulrot etc)
Kvelds: osteomelett med salat med fetaost og olje.
Jeg drikker alltid minumum en halv liter vann til hvert måltid pluss ett glass nå og da.
Hei!
Først og fremst må jeg jo si at treningsmengden din er imponerende! Har selv gått til innkjøp av en spinningsykkel, men foreløpig har det bare blitt 10 min i gangen .
Jeg synes det virker som du spiser alt for lite. Jeg er en "liten" jente på 165 og spiser i alle fall like mye som deg, og går ned i vekt! Maten du spiser nå krever f.eks mer energi å forbrenne noe som innebærer at man kan ha et høyere kcal-inntak pr dag.
Til frokost pleier jeg å spise en hel pakke bacon og jeg steker bacon og egg i meierismør, du klarer sikkert å spise 4 baconskiver ekstra til frokost.
Til lunsj burde du ha en del kjøtt i salaten, maisen burde du droppe, den kan for eksempel erstattes med avokado som er god og fet.
Kyllingfilet og skinkebiff er magert, du trenger ikke spise fettrandene på kjøttet, men stekt kjøttet i masse meierismør og spis større kjøttporsjoner. Gulrot er ikke bra. Et annet tips er å steke grønnsaker (squash, grønn paprika, brokkoli, sopp), også dette i masse meierismør med krydder. Osteomelett høres bra ut, men kanskje du kan ha noen baconterninger i denne også, kjøttrester fra middagen e.l. Og igjen, stek i meierismør .
Tror du med fordel kan drikke litt mer. En halvliter med vann til hvert måltid utgjør 2 liter pr dag ++ de glassene nå og da. Jeg tømmer gjerne en imsdalflaske til hvert måltid (0,7 l), og fyller den også opp innimellom måltidene og. Spesielt i starten tror jeg det er viktig å få i seg masse vann. Og når du trener såpass hardt vil jo du ha enda større væsketap.
Tar du vitamintilskudd? Det er også kjempeviktig.
Håper noen av tipsene mine kan hjelpe, jeg vet jo ikke hvor lavt du har tenkt å legge deg på karbo, men jeg har svart ut fra ketolyse <20
Lykke til!

|