Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 17:35   #19
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor karbohydrater i det hele tatt?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Uhhm...speaking of bullshit, kan du gi meg en seriøs, pålitelig kilde som bekrefter det du påstår om fiber? Vi kan sikkert overleve uten fiber, men fiber er veldig, veldig bra for kroppen, jeg vil ikke utsette fordøyelsessystemet mitt for en kost blottet for fiber.

Hva med for eksempel Kostdoktorn (Andreas Eenfeldt)?

Fibrerna har sin främsta effekt i att bromsa upptaget av kolhydrater från tarmen, men eftersom man vid LCHF äter så lite kolhydrater spelar de då ingen större roll. Den lilla mängd kolhydrater man äter bromsas minst lika bra av lite mer fett och protein, vilket ger en väldigt långsam och snäll påverkan på blodsockret. Fibrerna i sig tas ju inte alls upp, och har alltså ingen effekt utöver i tarmen.

Förr trodde man att fibertillskott skyddade mot tjocktarmscancer – det har man nu gjort stora studier på, vilka inte kunde visa någon sådan positiv effekt. En bonus med att inte äta så mycket fibrer är att de tenderar att för vissa ge mycket gasbildning, och därmed magknip, när det kommer ner i tjocktarmen och blir mat till bakterierna där. Det slipper man ofta utan dem.

Og så skal visst denne studien vise det (fant bare link, har ikke lest den). Jeg fant også denne tråden her hvor man teoriserer litt om hva fiberet gjør.

Hva er igjen som fiberet skal være så bra for da?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat