Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-10, 17:43   #20
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor karbohydrater i det hele tatt?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hvorfor trenger vi i det hele tatt karbohydrater i ketodietten?

Er det ikke for at hjernen skal fungere da?

Jeg har forstått det slik at hjernen sitt drivstoff er karber, men kanskje jeg har misforstått. Hvordan fungerer konsentrasjonsevnen når en ikke spiser karb i det hele tatt??

Kroppen lager det sukkeret den trenger selv og hjernen bruker også ketoner som brensel. Vi trenger IKKE å tilføre karbohydrater i kosten for at hjernen skal fungere fint. Vi har essensielle fettsyrer, essensielle aminosyrer, men så langt har de ikke funnet ett eneste essensielt karbohydrat. Essensielle stoffer er stoffer som kroppen trenger men ikke lager selv, så vi MÅ tilføre det i maten. Kroppen lager alle de karbohydratene den trenger av fett og proteiner.

Jeg har verken besvimt av for lavt blodsukker, blitt for slapp til å trene (bare i viljen ), eller blitt hjernedød av å spise ca 10-15g karbohydrater til dagen i 10 måneder. Dette er vel noe mange kunne funnet på å påstå at jeg ville ha gjort.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat