Sv: Julistarternes veietråd!
Opprinnelig lagt inn av annex, her.
Jeg er skeptisk....
har lest om for mange som melder at de blir vanvittig gærne i magen av svensk sukkerfritt godis....
.  
Jeg mistenker at det virkelig kan være verdt det for min del, altså... Uansett har jeg ikke hatt noe problem med noen former for sukkerfritt godis tidligere, men vet jo ikke om det er det samme?
Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.
Nå skrev jeg en kjempelang melding også forsvant alt, kjpt!
Var i en stor godtebutikk på norbysenteret, og på maximat.
Kjøpte sukkerfrie Werthers karameller, peberbolcher og blandede bolcher (drops i plastesker), dietorelle, cavalier sjokolade uten tilsatt sukker, marabou premium 70% (som jeg tror jeg primært skal bruke til kake/desserter) og Lindt creation 70% sjokolade (1 chocolate mousse og 1 cherry/chili)
På maxi hadde de også store poser fleskesvær (luftigere og uten den bløte fettranden som den norske har), søtningsmiddel og soyamel.
Dårlig utvalg på helsekostbutikkene der for oss på ketolyse, så ketolysebakemix m.m. skal bestilles på nett.
Mørk sjokolade må spises i små porsjoner (les på pakken og regn ut mengde), selv om den er sunnere må man begrense seg. Drops o.l. med kunstig søtning kan man få vondt i magen av, og for noen er det partystopper.
Mitt råd er å spise i små mengder og nyte det. Det handler ikke om å finne noe man kan sluke i store mengder, men noe man kan kose seg med en sjelden gang, og med god samvittighet, når fristelsen blir for stor.
(Eller når kjæresten ligger å gofler i seg og du nesten sprekker )
Ah, hør hør. Musikk i mine ører Jeg får stikke innom gottebiten på eurocash og håpe at jeg klarer å ligge unna Festkarameller og sure pærer 

|