Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 11:48   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør man når man er på besøk hos folk?

Du er ikke alene om slike situasjoner hvertfall, hvis det er noen trøst
Det er vanskelig å skulle si nei takk til mat, og særlig hvis vedkommende som står bak blir fornærmet (bestemødre er fæle på det der, hvertfall i min familie) og ikke skjønner at du ikke vil ha den nydelige kaken deres.
En mulighet er å skylde på melallergi, si at du følte deg uvel og ville prøve å se om det kunne være melet. I mange tilfeller vil folk godta dette, og i tillegg prøve å finne en løsning. Såklart, hvis familien din er som min, vil selv ikke en sånn unnskyldning godtas, men det er jo lov å prøve

Ellers kan du jo høre med verten om det er mulig at du tar med en kake/noe godt, som du kan sette på bordet. Det er mange fine oppskrifter her inne på gode kaker. Eventuelt ta med nøtteblanding, mørk sjokolade eller noe sånt, hvis du kan spise det.
Og hvis det er småbesøk, så spis deg mett før du drar hjemmefra. Da er det enklere å takke nei, eventuelt forsyne seg litt og mest dytte maten rundt på fatet

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat