Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 12:44   #18
Snopsnoken
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Får høre at jeg har blitt for tynn

Gratulerer med de gode resultatene! Det er ikke så hyggelig av din svigermor å påpeke at du blir dratt i fjeset dersom du går ned mer, at du spiser feil etc, men hvis ingen korrigerer henne for denne type oppførsel, så fortsetter hun nok med det. Om du opplever det som et problem eller ikke, vet ikke jeg, men jeg tror nesten alle som mister vekt får noen litt pussige reaksjoner fra enkelte. Noen kommentarer bryr man seg om, andre ikke.
Jeg hadde en venninne som stadig påpekte at jeg var for tynn, hvor mye finere jeg var før, og hvor skrøpelig jeg så ut når jeg hadde gått ned. Uansett hva motivet hennes var, så fant jeg kommentarene ubehagelige, og i og med at det ødela litt av gleden ved vennskapet var det like greit å gjøre noe med det. Etter at jeg vennlig påpekte at det virket som om alle andre var av en annen oppfatning ga hun seg med dette tullet. Jeg fortalte at jeg selv var svært fornøyd, at absolutt alle andre som overhodet kommenterte noe om meg snakket om at jeg så sunnere, gladere og finere ut enn før. Jeg hadde ingen grunn til å tro at familie og andre venner løy for meg når de kom med hyggelige kommentarer, jeg var riktignok slank, men for tynn var det nok bare hun som syntes jeg var. Hun ble litt beskjemmet når jeg påpekte dette, men senere har det ikke vært noe tema. Hvis svigermoren din stadig skal prakke på deg uønskede synespunkter, så kan det være greit å sette henne litt på plass?

Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat