Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 13:21   #1
Malinoshka
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Malinoshka er på en erverdig vei
Cool

Hvilken diett bør jeg velge?

Hei!
Jeg er ei 25 år gammel jente, student og bor i Tromsø. Veier per dags dato 120 kg, og er 167 høy. Har prøvd det meste, men det har alltid endt opp med at jeg gikk opp igjen i vekt. Slet med en spiseforstyrrelse da jeg var i tenårene, etter dette har vekta skutt i været. Nå har det vel gått en faen i meg, der jeg er så drittlei av å være overvektig og ufiks, så nå skal jeg prøve lavkarbo har jeg tenkt. Jeg har generelt ok peiling på kosthold og studerer medisin, så jeg forstår metabolisme-prinsippene som ligger til bunn. Mitt store spørsmål er da - hvilken diett ville passet meg best? Jeg ser jo at en ideell vektreduksjon ligger på nærmere 60 kg, men tenker kanskje at det er litt vel ambisiøst. Jeg er glad i grønnsaker, så vil gjerne inkludere så mye som mulig av det i dietten. I tillegg er jeg jo student, så har ikke ubegrenset matbudsjett, noen tips der?
Et annet problem er alkohol. I min livssituasjon, singel og student, foregår mye av det sosiale i settinger med alkohol. Jeg vil ha som mål å kutte ned på inntaket, og gjerne gå over til renere typer uten så mye restsukker. Hva er tips og råd på alkoholfronten? Det blir for trasig dersom jeg må sitte hjemme mens vennene mine har det moro på byen.

Mange spørsmål dette her, håper noen kan hjelpe meg i gang!

På forhånd takk.

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat