Sv: Sitter inne med tusen spørsmål i dag...
Opprinnelig lagt inn av billy023, her.
Takk for svar! Oi, merker jeg får litt lyst til å gi opp når man også skal telle kalorier... Det har nemlig ikke virket fungert for meg så har prøvd mange variasjoner av lavkaloridietter før lavkarbo. Men jeg gikk jo ned i starten og da merket jeg det på kroppen. Ingen tips på hvordan jeg kan fortsette slik som jeg gjorde i starten? For det virker desverre som om det er bare i innledningsfasen til ketosen (når man har en del vondt i hodet, føler seg varm ect.) jeg går noe ned i vekt :/
Hei Billy.
Å telle kalorier hvert måltid hver dag burde være unødvendig detaljert. Bruk et av nettsidene som tilbyr slikt og skriv ned et par dager det du spiser i gram. Da ser du ofte hvordan du lett kan kutte f.eks. fra 45gr. fløte i hver kaffekopp til 20 gr. fløte pr. kaffe. Det gir fort et par 100 kalorier mindre om dagen.
Etter en uke eller to vet du uten å telle ca. hvor mye kalorier du har i deg på den jevne dag, og siden du spiser optimalt (mye fett, moderat proteiner, lavt karbo) vil kroppen også være fornøyd (mett) med det den får og brenne jevnt fra kroppsefettet.
Det er det jeg skal teste fremover, siden kroppen min er kjempeflink til å balansere det den trenger så jeg kommer i 0 (dvs. plattform-aktig). Det fine med det at kroppen er flink med slikt, er at hvis jeg er 10 kilo mindre etter noen måneder, prøver ikke kroppen å gå opp de 10 kiloene med holder seg i 0 opp/ned nesten uansett hvor jeg er på vekta. Det lover godt for muligheten for å holde seg slank over tid når den dagen kommer .
mvh
BiggieS
|