Sv: Sitter inne med tusen spørsmål i dag...
Hei.
Jeg vil støtte opp om det Nerthus skriver om. Det handler egentlig ikke om å telle kcal som man gjør for eks på Grete Roede. Men at man spiser mat som holder en mett lenge, for eks fett kjøtt, fisk og med grønnsaker ved siden av. Da kommer kcal mengden opp i ca 15-1600 i døgnet, uten at man kjenner sult. Jeg har også fått ett veldig godt råd av Gerd for noen mnd siden: Slutt og stress, gi vektnedgangen/kroppen tid. Det vil løsne. Det gjorde det for meg. Jeg gikk først på GR kurs i 1 år med oppfølging hos legen min, gikk ned 0 gram. Så begynte jeg på Easy life i januar og 10 kg ble borte, men det medførte så store magesmerter hos meg at jeg konverterte til ketolyse i mars og har tatt av 9 kg. Men det har gått både opp og ned, særlig i begynnelsen. Nå bare lever jeg sånn, tenker ikke verken kcal eller mengde, men spiser til jeg er passe mett. Jeg drikker vann og Pepsi max hver dag. Jeg spiser en neve nøtter, en hjemmelaget fløteis, litt mørk sjokolade, en drink i ny og ne, gele fra Eldorado (diabetes) med creme Fraiche eller piska krem når jeg føler for det, og jeg går ned i vekt. Men det jeg manglet, og kanskje flere, er tolmodighet. Så hold ut, ikke gi opp. 
|