Min vei til sunnhet
Jeg er veldig avhenging av sukker, veier et par 5-6 kilo for mye og vil så gjerne komme i form og gå ned disse kiloene uten å endre kostholdet totalt!
Føler jeg har prøvd det meste. Trente 3-4 ganger i uken, men klarte ikke/hadde ikke tid til å fullføre det, dessuten er jeg lat så jeg klarer ikke tvinge meg dit så ofte. Jeg kan gå en uke og nesten sulte, men så får jeg et kick og kjøper en haug med lakriss, potetgull, sjokolade. Jeg elsker søtt og usunne ting, bortsett fra fett egentlig, og får nesten bare vann i munnen av å skrive om det søte og usunne.
Jeg har seriøst forsøkt å komme meg i form hundre ganger, og mislykka hver gang. Jeg har samtidig problemer med negative tanker og det at jeg failer hver gang gjør ting verre.
Så nå skal jeg prøve igjen. Og jeg tenkte jeg skulle bruke denne tråden som en dagbok, sånn at jeg får litt motivasjon, og husker hva jeg har spist dagen før osv. Da har jeg liksom noe å henge meg på. Jeg vil ikke falle ut av det denne gangen, men jeg vil komme meg i form, og deretter ha en lørdag i uka hvor jeg kan spise hva jeg vil! Og jeg vil drikke vin!
Dagens måltid:
Frokost: 2 hardkokte egg
Lunsj: et par 4 store spiseskjeer med tunfisk i olje + 2 små cherrytomater
Mellommåltid: Pistasjnøtter (og jeg spiste alt for mye, men dette er jo første dagen..)
Middag: soppstuing. Et par spiseskjeer seterrømme + masse sopp.
Drikke: Vann, litt farris og mange kopper grønn te.
Trening: Nei.
(lykke til til meg, og hvis noen kan støtte meg opp på at det er greit å spise godteri en gang i uka så blir jeg gla og kanskje enda mer motivert)
|