Overspising
Når jeg var yngre så ble jeg opplært at man skulle spise allt på askjetten sin. Om man var mett eller ikke var irrelevant. Man hørte sånn som "Tenk på de sultne barna i afrika som ikke får mat" får å få dårlig samvittighet eller man fikk ikke lov til å gå fra bordet før askjetten var tom. Samtidig så gjaldt det jo at poteter skulle det være til hvert middagsmåltid, brød var en selvfølge til frokost, lunch og kvelds.
Jeg innbiller meg at dette idag er en medvirkende faktor til at jeg ikke klarer å la være å tømme tallerkenen selv om jeg er mett. Noen ganger kan jeg selv om jeg er mett ta enda en posjon bare fordi jeg synes maten var god og ikke klarer å la være å spise litt ekstra.
Jeg jobber med å endre disse idèene om å ikke spise hele tallerkenen.
Men når allt dette er sagt, så er spørsmålet mitt, hvordan vil denne type uvane påvirke ketolysekuren så lenge man holder seg til fett (den anbefalte typen),proteiner, mye vann og ikke karbohydrater.
I tilegg, har det noe å si hvor mange måltider vi spiser og når vi spiser de? Jeg starter alltid med omelett med bacon og ost på morgenen. Jeg kjenner ingen sult heller. I går f.eks. spiste middag kl 1600. Selv om jeg ikke var sulten spiste jeg restene kl 21.00
...P.S ...og ja jeg lover å kjøpe boka snart .. 

Sist redigert av torgn : 04-08-10 kl 09:28.
|