Kronisk fiskehater ...
Fruen er vokst opp langs helgelandskysten, og vokst opp på fisk og elsker det. Jeg har siden 7 års alderen, etter en traumatisk opplevelse under et fiskemåltid med bein i halsen, fornektet at fisk er ment å være menneskeføde. Denne tankegangen kvitter man seg ikke med uten videre etter 30 år. De siste årene har jeg pent måtte spise noe fisk, liker det ikke, for å skape husro og prøve å gå foran som et godt forbilde for vår 5-åring slik at hun ikke arver pappas uvaner.
P.g.a min inngrodde tankegang rundt fisk har jeg store problemer med å spise den lille fisken jeg faktisk spiser og enda større problemer med å kose meg med den(Kosen er faktisk helt fraværende). Jeg ser at i boka "Slank med ketolysekuren" anbefales det fet fisk 3 ganger i uka (kanskje det jeg spiser i måneden max, og da er det torsk eller kveite). Kona vil sikkert juble hvis jeg sier at nå skal vi ha fisk 3 ggr i uka, mens jeg antagligvis bare vil bli mer traumatisert Finnes det noen måte å unngå å måtte spise så mye fisk? F.eks. ta kosttilskudd/tran o.l.
Eller må jeg rett og slett bli mann og tvinge det i meg så lenge jeg er på kur? 

|