Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-10, 20:49   #3
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Sv: PCOS: Noen som har hatt SA og senere klart å føde levende barn etter Lavkarbo?

Hei Tulipa

Føler virkelig med deg.. Kjenner meg veldig, veldig godt igjen i mye av det du skriver.

Er i en liknende situasjon av den du er i. Sliter med pcos, har prøvd å bli gravid i fire år. Klarte det en gang ved hjelp av prøverør, men mistet etter få uker.. Nå sitter jeg igjen med over 20 kilo overvekt (BMI på 33 jeg også..) og har tenkt å kvitte meg med MYE av dette før vi eventuelt går løs på en ny prøverør-runde. Aller helst vil jeg klare å bli naturlig gravid og jeg har begynt å jobbe hardt med meg selv for å få kroppen inn i "gravid-modus".

Det innebærer:

- LCHF kosthold (jeg spiser slik at jeg ligger under 1800 kcal dagen med 5% av næringen fra karbohydrater, 70% fra fett og 25 % fra protein. Bruker fatsecret.com til å holde styr på alt.. )

- Diverse kosttilskudd

- Gradvis innføring av trening (Meldt meg inn i treningsstudio nå og begynner neste uke)

- Metformin (fikk gnagd meg til å prøve dette 2 måneder av legen min.. har lest forskning som viser at denne medisinen kan gi gode resultater i forhold til pcos og barneønske. Begynte faktisk i går, så har ingen erfaring med medisinen selv enda. Men har lest både om kvinner som har fått gode resultater og kvinner som ikke har merket noe.. Så det høres ut som om den virker på en del, men ikke på alle.. Metformin kan også ha en effekt på vekta, men det avhenger visst av om man er insulinresistent eller ikke..mener jeg å ha lest. Er jo egentlig en diabetesmedisin )

Kjenner meg som sagt igjen i det du skriver. Både om klesskap og barselsbesøk. Og ikke minst i det sterke barneønsket dere har..

Har foresten gått på ketylosedietten før, med gode resultater. Men det siste året har jeg virkelig vært ute å kjøre kostholdsmessig. Hormonbehandling i forbindelse med prøverør og bygging av nytt hus (begge deler samtidtig over en ett års periode) gjorde at fokuset på mat gikk rett i dass..

Slår gjerne følge med deg på veien mot en sunnere kropp og baby hvis du vil det

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat