Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-10, 01:50   #8
nenaa
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
nenaa er på en erverdig vei

Sv: Min vei til sunnhet

Hei igjen, og takk for mange oppegående svar. Jeg har vært innom denne lavkarbo dietten tidligere men jeg er så hard mot meg selv at jeg etter 2 uker sprekker, som det så fint heter. Så jeg tar deres gode råd, og jeg har tenkt til å få i meg litt mer fett.. Selv om jeg ikke er så gla i det.

Okei, i dag spiste jeg følgende:

Frokost: 2 egg
Lunsj: Skyr jordbær
Middag: En stor neve med Scampiwok med paprika og div andre sunne grønnsaker.
Mellommåltid/kvelds: Kesam med litt fun light, en Skyr og en banan. Kesam med Fun Light var dritgodt de første 8 skjeene, men så ble det litt kvalmende.

Jeg ser nå at jeg ikke har spist så mye i dag heller, og det har jeg merket veldig godt på humøret. Har drukket litt farris, masse øko grønn te (det elsker jeg) og masse vann. Jeg tror ikke jeg klarer å holde den "fase 1" greia til Atkins hvor man ikke skal få i seg noe frukt, men det bør vel være greit med en banan i ny og ne? Det viktigste for meg er å holde meg unna sukker, potetgull og alt det der.

Jeg har lest introduksjonstråden her, men ble ikke så enormt mye mer klokere på lunsj/middagstips. Ser at det samme går igjen og igjen.

I morgen er planen å stå opp tidlig og gå en times tur før jobb, og lage meg 2 speilegg med smeltet ost på til frokost. Regner med at det er lov, og jeg er driitsulten så jeg gleder meg allerede til frokosten

Til Barfot: Jeg har prøvd å leve på de sukkerfrie pastillene som dent osv, men jeg tror det bare øker sukkerbehovet mitt. Dessuten så jeg at det stod på en vanlig såkalt "sukkerfri" pastilleske at det var 95 karbohydrater per 100 i den. Vel, takk for råd lest det samme tipset flere steder men jeg tror i bunn og grunn at det bare gjør vondt verre, sånne sukkerfrie pastiller.

nenaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat