Sv: Min vei til sunnhet
Du spiser jo like mye på en hel dag som andre spiser på ett eller to måltider! Jeg må nesten spørre om du blir mett på dette? Skyr inneholder null fett, og har dermed en veldig lav energitetthet, og kan ikke mette særlig mye. Kesam er også veldig lavt på fett. Det er et poeng i seg selv at man skal spise seg mett til hvert måltid, altså behagelig mett, ikke stappmett, og ikke sånn at man fortsatt er sulten. Sult fører til lavt blodsukker, lavt blodsukker vil helst opp, og da er vil det fysisk sett være det mest hensiktsmessige å få det opp fortest mulig, dermed vil det letteste være å ty til noe med mye sukker i. Å spise så lite virker på meg som å be om en sprekk ... .
Spiser du ikke kjøtt, forresten? Kjøtt er jo veldig næringsrikt og mettende. Du kan så absolutt spise smeltet ost på eggene dine .
Om du kan spise bananer eller ikke, er jo opp til deg. Du snakker om Atkins induksjon, men jeg får ellers ikke noe direkte inntrykk av hvilken retning du ønsker å gå. Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet i én ende, hvor jeg hadde kutta ut de verste og raskeste karbohydratkildene, nemlig godteri, og videre gått inn for å få i meg nok mat for å unngå at kroppen går i sparebluss, for ikke å snakke om det med blodsukkeret. Bare for å begynne et sted. Om du ikke klarer deg uten frukt, så velg heller et kosthold med noe mer karbohydrater og litt mindre fett, noe i Fedon-landskapet f.eks. Da kan du spise en frukt om dagen, bare sørg for å spise det sammen med f.eks en neve nøtter, eller rett før et litt mer fettrikt måltid, sånn at du unngår at blodsukkeret øker for mye.
Jeg ønsker deg masse lykke til!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|