Sv: Kronisk fiskehater ...
Jeg liker heller ikke sjømat . Dvs østers, kreps, reker og krabbe og annet sånne fæle greier hehe. Fisk liker jeg, men bare laks, torsk, sei og ørret . Laks spiser jeg omtrent daglig.
Fiskebein er sikkert pyton å få i halsen, jeg vet ikke, har ikke noe problem med det, men det har mora mi, hun kan ikke spise fisk om hun ser beinet, og jeg får fremdeles ikke tilberede mitt eget fiskestykke når jeg spiser sammen med henne. Hun moser den som til barn for meg, og jeg er 25 år .
Men jeg tror problemet her ligger i at TS har i 30 år innbilt seg at fisk ER stygt, og da blir det stygt. Da ville jeg faktisk prøvd å eksperimentere lit
t med fiskeretter i forskjellige variasjoner og se om jeg fant noe spiselig. Jeg leste en sånn "slankeblogg" hvor eieren hadde ett prosjekt som het jakten på spiselig fisk. Han var ikke særlig lavkarbointeressert og mente at den eneste fiske som gikk an å spise var den sylta i masse smør og bacon. Perfekt for ketolyse 
Prøv å lage fiskesauser, hjemmelaga hollandaise f.eks. Nammenam. surr fisken i løk og bacon og snadder. Men ikke TVING i deg mat. Det er fader meg det verste man gjør når man skal slanke seg. Blir man sittende med mat man ikke liker så holder man ikke ut så lenge.
|