Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-10, 14:41   #19
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kronisk fiskehater ...

Opprinnelig lagt inn av torgn, her.

Fruen er vokst opp langs helgelandskysten, og vokst opp på fisk og elsker det. Jeg har siden 7 års alderen, etter en traumatisk opplevelse under et fiskemåltid med bein i halsen, fornektet at fisk er ment å være menneskeføde. Denne tankegangen kvitter man seg ikke med uten videre etter 30 år. De siste årene har jeg pent måtte spise noe fisk, liker det ikke, for å skape husro og prøve å gå foran som et godt forbilde for vår 5-åring slik at hun ikke arver pappas uvaner.

P.g.a min inngrodde tankegang rundt fisk har jeg store problemer med å spise den lille fisken jeg faktisk spiser og enda større problemer med å kose meg med den(Kosen er faktisk helt fraværende). Jeg ser at i boka "Slank med ketolysekuren" anbefales det fet fisk 3 ganger i uka (kanskje det jeg spiser i måneden max, og da er det torsk eller kveite). Kona vil sikkert juble hvis jeg sier at nå skal vi ha fisk 3 ggr i uka, mens jeg antagligvis bare vil bli mer traumatisert Finnes det noen måte å unngå å måtte spise så mye fisk? F.eks. ta kosttilskudd/tran o.l.

Eller må jeg rett og slett bli mann og tvinge det i meg så lenge jeg er på kur?

Kveite er fet fisk, så det kan du spise med god samvittighet. Spiser du røykalaks og røyket ørret? Hva med røykt makrell? Sild? Nå sjekket jeg ikke hvilke kostholdsfilosofi du følger, men hvis du kan spise noe karber er jo makrell i tomat en sikker vinner. Men obs: Her er det en del sukker i tomatsausen! Ellers kan du få mange gode ideer og forslag her: www.godfisk.no

Lykke til!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat