Det er mulig å bli kvitt søtsuget. Det fysiske søtsuget blir relativt fort borte, men hodet er som regel det siste som får søthungeren bort. Man må bare ligge unna det en stund og spise GODT med fett. Jeg ville så absolutt kutta ut den bananspisinga. Banan har ifølge en tabell 21 gram karber pr hundre gram og en annen tabell 30 gram karber pr hundre gram. En banan veier garantert mer enn 100 gram. Èn banan om dagen går kanskje greit for deg som vil ha generelt lavkarbo, MEN den bananen der vil opprettholde søtsuget ditt. Og skal du absolutt spise den, så må du spise den med ett par nøtter eller noe annet som har fett i seg, ellers svinger blodsukkeret og da får du søtsug. Jeg vil sterkt anbefale deg å spise en avocado f.eks istede. Eller ett eple, eller...tja, jeg skulle sagt grapefrukt men jeg er motstander av sitrusfrukter Jus bør du kutte ut. Kjøptjus er konsentrat og sukker. Det er syre og den er uheldig for både blodsukker og tenner. Hilsen en som ikke fatter at det kan være lovlig å gi unga sine jus. Hjemmepressa jus blir jo straks litt bedre men det er forsatt mye sukker å hente. Du virker redd for fett i større grad (jamfør skyr som er fettfri,grønnsakssuppe og fisk). Nøkkelen til mindre søthunger ligger i fett, eller i stor tålmodighet ved å ligge unna søtsaker i lengre tid. Det er lettest og raskest med fett. Bottom line: Man MÅ gjøre en liten egeninnsats og vil man ikke det så får man ha det som man har det. Ingen kan bestemme for deg hva du skal gjøre.