Sv: Hvilken diett bør jeg velge?
Her skulle jeg mene det er en god del tips for studenter med stram økonomi!
Jeg for min del er en rødvinselsker, og på vinmonopolets nettsider står det i 99% av tilfellene oppført restsukkerinnhold på vin. Jeg har en fingerregel på å ikke kjøpe vin med mer enn 5 gram restsukker per liter. Det er sjelden et problem, da den jevne rødvin stort sett bare ligger på et par gram. Hvitviner bør være tørre/halvtørre, men her er også som regel restsukkerinnholdet oppført (jeg er personlig ikke noe glad i hvitvin, men kan godt like en god cava, gjerne de litt syrlige. Grans brut momento er en billig og god favoritt!).
Ofte er det en sammenheng med at høy alkoholprosent = lite sukker, med mindre den er veldig ettersukret. Lite-øl er nok litt i meste laget dersom du skulle velge Ketolyse, men en og annen boks kan jo gå. Ellers drikker jeg whisky eller G&T med usøtet tonic, Bloody Mary, etc. Har en venninne som jobber i cocktail-bar og disker opp med sukkerfrie drinker nå og da, og da får jeg gjerne være prøvekanin . Som det sies over her så forbrennes alkohol før fett. Men jeg synes i grunn det er verdt det at det går noe saktere, for ja, man skal jo leve også!
På byen kjøper jeg stort sett rødvin eller whisky. Det er jo ikke godt å vite hvor mye sukker det er i rødvinen man kjøper på byen, men for min del, det er som regel aldri snakk om mer enn et par tre glass uansett, da jeg selv har dårlig økonomi, og en bytur gjerne etterfølges av et vorspiel.
Lykke til! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|