Sv: Er lavkarbo noe for oss?
Det tror jeg så absolutt! Jeg er heller ikke overvektig, men begynte på lavkarbo fordi jeg var nysgjerrig (ok da, også for å gå ned 3-4 kg) og selv om jeg ikke har opplevd de _enorme_ forskjellene så merker jeg godt forskjell! Magen er ikke oppblåst lenger, er ikke plaget med luft i magen (noe som til tider har vært plagsomt...), har ikke plakk på tennene og er mett på en behageligere måte - og på myyyye bedre mat! Blodsukkeret er jevnt og fint og søtsuget er borte.
Føler at jeg fråtser i grønnsaker og jeg elsker det! Går mye i blomkål, brokkoli, squash, paprika, hjertesalat, sommerkål og agurk hos oss da. Blomkål kan brukes til jukseris og blomkål og brokkoli sammen blir med en smørklatt og krydder til deilig mos med en omgang med stavmikseren.
Kjøttdeig, fisk, rent kjøtt, kylling med sauser av fløte, rømme creme fraiche... Vi boltrer oss! Og siden dere ikke trenger å gå ned i vekt kan dere jo spise linser, bønner og kikerter fremfor poteter og ris? Det finnes visstnok en lavkarbopasta også.
Når det gjelder brødmat så går det mye i egg her da. Ellers finnes det f.eks. Fedonbrød med mindre karbohydrater eller dere kan bare peile dere inn på så grove brødsorter som mulig, rug er fint. Du kan også søke på "lavkarbobrød" da får du opp alskens forskjellige oppskrifter. 
|