Sv: Kronisk fiskehater ...
Har ikke tid til å lese hele tråden akkurat nå, blir straks hentet for å dra til bestemor og håper som en unge på småsuppe med bulle eller seibiff med løk og gulrotstuing. <3
Vil bare si at det faktisk ikke er noe mat som smaker vondt (innenfor det man kan regne som en spiselig normal, i allefall). Opplevelse er subjektivt, du kan ikke objektivt si at et maleri, en farge, en blomst eller en matrett er stygg eller vond, for det er en subjektiv greie. Du vil aldri se i et leksikon "Laks; smaker vondt" eller "Liljer; den styggeste blomsten", skjønner?
Personlig går jeg virkelig inn for å like alt. Når jeg smaker noe nytt (med f.eks. scampi som jeg ikke er suuuuperbegeistret for) forsøker jeg å virkelig åpne meg og smake på maten og finne positive ting ved den. Jeg ville aldri i verden sagt "ÆSJ, det der er ekkelt, det spiser jeg ikke!" til noe andre mennesker anså som helt alminnelig mat.
Som mange andre her har sagt, det finnes utallige typer skjømat og millioner av fiskeretter! Prøv, gjør det til en lek. Finn forskjellige oppskrifter rundt på nettet og lag deg en liten en-mannsporsjon, også legger du "Ææææsj, fiiiisk!" på hylla etter beste evne, og kanskje til og med noterer ned hva du synes om retten.
Lykke til! Et traume som reduserer livskvaliteten er virkelig noe du burde få bukt med, og for meg som er altetende er god fisk virkelig et fantastisk krydder i hverdagen!
|