Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 17:30   #2794
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg lurer på om man må ha diabetes for å få resept på blodsukkerstiks? Eller kanskje insulinresistent? Jeg er interessert i å måle blodsukkeret oftere enn jeg gjør nå, men det er ganske stiv pris uten resept. 6 kr per stiks...

Hva vil du oppnå med å måle oftere?

På min blå resept på måleutstyr står det

Jeg attesterer at pasienten har behov for langvarig behandling. Sykdom og preparat oppfyller vilkår for refusjon etter §5 punkt 4

om du vil lese lovteksten!

Jeg har dia2 og har til nå målt en gang i uken! Fordi metformin ikke gir mulighet for føling, har jeg etter de første 2-3 ukene ikke hatt behov for å måle så ofte. Langtidsblodsukkeret målt hos legen hver 3-6 måned har vært en mye viktigere indikator!

Nå ha rjeg begynt med et nytt preparat i tillegg fordi metformin og lavkaro alene ikke klarte å holde blodsukkeret nede. Nå må jeg måle ofte i starten fordi den nye medisinen kan gi for lavt blodsukker!