Proteiner
Har ikke helt skjønnt greia med proteiner. Så vidt jeg kan skjønne så er det ikke gunstig å spise for mye proteiner, fordi det ikke er bra for ..... Husker ikke helt, var det nyrene?
Men er det snakk om prosent av kosten for en dag som ikke bør overstige en viss andel, eller snakker vi antallet proteiner?
Har enkelte dager opp mot 40% proteiner, spesiellt på de dagene da jeg ikke får spist så mye av ulike grunner.. tidsklemma som de jo så fint kaller det. Det går jo selvfølgelig ut over mengden fett.. men fisk eller koteletter er lettvint og rask å spise kalde.. sånn i handa, så da blir det til det, dersom jeg må gjøre ting rett etter jobb. (Har som oftest diverse rester i kjøleskapet). Å nu er kroppen min så vant til mine to måltid at er liksom ikke sulten utenom, uansett hva de består av, av lavkarbo da.
Det jeg lurer på er jo om jeg kan evt spise noe proteinfattig og høy fettholdig mat for å minske prosentandelen proteiner på kvelden, dersom jeg burde. Som avokado, eller må jeg prøve å kutte ned på mengden proteiner..
Ps, grønnsakene får jeg med frokosten, da har jeg bestandig god tid.. er jo ikke trøtt på morran lengere! Fine lavkarbo maten!