Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 23:11   #2804
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Legen min har nekta meg å måle annet enn langtidsblodsukkeret, for i følge han er det bare en unødvendig stressfaktor å måle så ofte. Og det gir ingen relevant informasjon om blodsukkertilstanden. Stress kan jo faktisk føre til at det gir økte verdier på målingene også...

Den gangen jeg skulle prøve å kostregulere min nyoppdagede diabetes2, var det riktig, og viktig, å måle selv flere ganger om dagen for å se hvordan kroppen min reagerte på div mat etc, men etter at jeg måtte over på metformin holdt blodsukkeret seg stabilt i flere år, så hyppig måling var jo totalt bortkastet!

Nekte meg å måle mitt eget blodsukker???
Han kunne jo ha prøvd! Regner meg selv som såpass kompetent sykepleier at blodsukker- nivået mitt ikke akkurat tipper meg av pinnen!