Sv: Begynne og spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt?
Opprinnelig lagt inn av karljohan92, her.
Saa saken er, hvordan kan jeg begynne og spise flere maaltider hver dag, og karbohydrater uten og gaa opp i vekt? Er det slik at naa naar jeg skal begynne og spise opp mot kca-behovet mitt og karbo saa vil jeg smelle opp i vekt uansett hva jeg gjor? Jeg burde jo egentlig kunne spise det daglige kcal-behovet mitt da ink. karbo uten og gaa opp, men tydligvis ikke...
Hvorfor gikk du opp i vekt i utgangspunktet? Hva tror du skjer om du går tilbake til det gamle kostholdet igjen? Jepp. Du fyker opp i vekt igjen. Du kan rett og slett ikke gå tilbake til ditt gamle kosthold og holde den nye vekta, det er en viss sammenheng der... Det er akkurat derfor veldig mange raser opp i vekt etter endt slankekur, det nytter ikke å slanke seg og så gå tilbake til det man pleide å spise før i samme mengder i alle fall. En livsvarig kostendring er det som må til, med åpninger for å kunne skeie ut av og til, men "av og til" må ikke bli for ofte!
Du kan prøve å tilføre litt karbohydrater, men da kutte ned på fettet. At du har ligget 1000-1500 kcal under ditt daglige kcal-behov høres helt villt ut forøvrig - du må ha sulteforet deg???
|