Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-10, 11:28   #7
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt?

Hvis du ser til Dr. Dalquist (tror det er sånn det staves) så sier hun at dersom du først har blitt syk av høykarbo kosten, dvs overvektig, diabetes eller andre ting, så vil det å leve på høykarbo være vanskelig, også etter ønsket målvekt. Altså om du går på en lavkalori slankekur, så vil du også da gå opp i vekt om du igjen begynner å spise snop hver helg!

Det er ganske enkelt slik at noen har en bedre metabolisme for å forbrenne karbohydrater, selv om det ikke er det den mest optimale kosten, disse er tynne og forblir det av denne grunn. Samme gjelder de som trener mye, fordi høyt aktivitetsnivå påvirker insulinproduksjonen.

Meen nå vil jo høyt fettinntak minske søtbehovet, hvorfor ønske å gå tilbake til sukkeravhengighet.. I mitt hode, så er det å være avhengig av noe bare ukomfortabelt, men jeg følte meg avhengig av sukker før jeg bynnte på lchf og var en av grunnen til at jeg valgte å legge om kostholdet mitt. Det trenger jo ikke å være slikt i ditt tilfelle!

Men du ser selv, litt snop i sosiale samenhenger å ei skive på farten.. joda jeg ser det praktiske i det, men lchf kan jo være opp mot 150 pr døgn.. så det er jo egentlig bare å tenke mengder.. å det burde man jo uansett dersom man har lett for å legge på seg.

Men som sagt over, det kan nok være lurt å ta det gradvis å se hvordan kroppen reager. Kanskje med litt aktivitet samtidig.

Nb; ligger også på 1000kkalorier under med mitt aktivitetsnivå.. det er ikke spesiellt vanskelig.