Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-10, 15:52   #9
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av karljohan92, her.

De siste gangene jeg har spist masse karbo men fremdeles under det egentlige dagsbehovet mitt, saa har jeg gaatt opp 1,5 kg i vekt. Dette regner jeg dog med er vann. Eller?
Men jeg er jo redd for og gjore dette 2 ganger paa rad, vil jo ikke gaa opp 3 kg paa 2 dager heller.

Først og fremst gratulerer med vekttap og oppnådd idealvekt, det høres supert ut .

Jeg lurer på en ting som ble litt utydelig for meg. Du skriver noe om ditt dagsbehov for karbohydrater. Forstår jeg deg rett at du tenker at du trenger en viss mengde karbo pr dag?

Selv har jeg levd i ketose i 10 måneder med 20 karb om dagen. For øyeblikket lever jeg på 0 karbo. Jeg fungerer utmerket uten karbo. Kroppen kompenserer for den glukosen den trenger.

Når det gjelder å introdusere noen høykarboprodukter igjen som snacks i helger er vi jo veldig forskjellige. Det kan være 2 risker, det ene er at du legger på deg, det andre at du kan få søtsug. Jeg synes ihvertfall det høres leit ut hvis du legger på deg igjen i og med at dette er andre gang du slanker deg. Manges erfaring, spes kvinner, er at det blir vanskeligere for hver runde. Hadde jeg vist det jeg vet i dag da jeg var i 20 åra hadde jeg voktet meg vel for jojo slanking, og holdt meg til lavkarbo hele tiden.

Jeg synes forslaget du fikk om å introdusere 5 karb i uka, for å se hvor grensa de går før du legger på deg høres veldig fornuftig ut. Vil også oppfordre deg til å legge merke til om du også opplever andre endringer. Jeg har på lavkarbo blitt kvitt en haug av helseproblemer og fått så mye mer overskudd. Jeg ville ikke gitt slipp på disse fordelene for å kunne spise høykarboprodukter. Finnes jo så mange lavkarboalternativer til det meste, sukkerfrie kaker og sjokolade og bacongull istedet for potetgull. Hjemmelaga proteinbrød og knekkebrød istedet for høykarbo butikkvarianter.

Ønsker deg uansett lykke til og håper du finner ut hva som passer for deg .

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat