Sv: Proteiner
Jeg har akkurat satt meg litt mer inn i dette med proteininntak. Selv gikk jeg ned masse i starten i ketose. Hadde da ikke fokus på proteininntaket. Sørget for å være i ketose og syntes jeg spiste masse fett. Etter en stund bråstoppet vekten. Jeg har prøvd mye for å knekke koden, uten å ha blitt så klok.
Nå har jeg imidlertid fått litt tips fra en ernæringsterepeut ang inntak av proteiner. Hun anbefalte at jeg spiste 1 gram protein pr ønsket kroppsvekt. Og videre 1 gram protein pr kroppsvekt når vekten har stabilisert seg (dvs samme mengde). Så nå har jeg justert ned proteininntaket mitt og ersattet dette med fett.
Dette var litt i forhold til vektreduksjon som du jo skrev ikke var det viktigste. Går du ned i vekt er det jo foreløpig greit det du gjør. Kan være nyttig å tenke på hvis du stopper opp før du er fornøyd med vekten. I forhold til helse, har jeg lest flere steder at det ikke er gunstig å få i seg for mye protein. Jeg merker at det jeg gjør nå er enda bedre for mitt blodsukker, så mitt forhøye proteininntak har ihvertfall ikke vært helt heldig for meg.
Lykke til .

Blitt ketolikk
|