Jeg trodde det var å ikke spise smør man blir blind av? Det har i alle fall min mor lært meg.
Joda, skjønner godt at det ikke er enkelt. Mat er utrolig følsomt. Men det er to problemer med det du skriver.
1) at du vil ha ferie fra kostholdet. Det antyder at du opplever dette kostholdet som en plikt, og ikke som noe som gjør livet ditt bedre. Det er veldig leit, for du kommer til å oppdage at straks du går tilbake til det gamle kostholdet, så går du tilbake til din gamle vekt. Det er en grunn til at du ble overvektig, du har eliminert denne grunnen i dag, går du tilbake innfører du den igjen. Så enkelt er det, sure svigermødre eller ikke.
2) at du oppsøker en situasjon hvor du vet det vil bli en så solid kollisjon, i så lang tid. Det er ikke enkelt som student, som jeg antar du er, å skulle bo hos andre - andre som føler at de har rett til å kontrollere deg. For husfredens skyld ville jeg tenkt på å dele opp oppholdet hvis du kan. Kan du bo hos din familie 4 av disse 6 ukene, og la kjæresten bo hjemme hos sin? Hvis du lar deg knekke av svigermor, eventuelt ender opp med å krangle med henne, kan dette være mye mer ødeleggende enn noen uker adskilt fra kjæresten din. Kanskje blir det litt spennende også, dere kan ha små elskovsmøter på halvveien i helgene, eller dra på telttur sammen i skogen for å være sammen uten familiene... 
Men uansett - du vet jo at dette bare er råd. Du må velge selv det som er best for deg. Det er kanskje det jeg aller helst vil si til deg. DU må velge SELV det som er BEST FOR DEG.
Muskat - snart svigermor!