Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 00:04   #7
Tulipa
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sør-Troms
Tulipa er på en erverdig vei

Sv: PCOS: Noen som har hatt SA og senere klart å føde levende barn etter Lavkarbo?

Hei, alle sammen!

Tusen, tusen takk for svar. Håper så inderlig på hjelp for dere alle til å få drømmebabyene!

Skrev fredag tidenes lengste svar her, men så hadde jeg brukt lang tid, og hele innlegget forsvant! Ahhrg!

Men- jeg prøver en forkortet utgave:

Mandag hadde jeg LAGT PÅ MEG 0,6 kilo! Tidenes gangsperre, stiv og støl etter en bitte liten fjelltur forrige helg. Her er det noe som ikke er helt normalt med yteevnen og ikke minst rekonvalesensen! Noe så vondt… Usj, skal det være sånn hele kuren?
Vel, ventet til onsdag, veide meg på nytt og var fornøyd med samlet over 2 kilo i minus! Spent på neste veiing, men venter til onsdag.

Har vært på ny fjelltur i dag, og det var en mildt sagt j...ig opplevelse. Tror jeg hadde melkesyre i stokk stive bein fra ca. skritt nr. 10 og hele resten av turen. Holder meg unna fjelltopper en stund fremover. Nå blir det kun gange i lett terreng. Ketostixen er nå endelig mørkelilla, så forhåpentligvis får jeg uttelling for slitet. Har bare fått den rosa til nå. Ber til alt jeg tror på og ikke tror på om to-tre kilo til i minus før onsdag.

Vettel: Så utrolig godt å høre at du har blitt bedre med lavkarbo! Gir meg ekstra motivasjon!
Både du og Kennygirl:
Er det noe som kan gjøres ifbm fertilitet/evt prøverør for dere? Håper det ordner seg for oss alle sammen. Det er så utrolig sårt å ønske seg barn så inderlig og ikke få det til. Har bestemt meg for at baby SKAL vi få til, om vi må gjennom prøverør og hormonkurer, uansett. Tulipan og jeg er åpne for adopsjon, men vil liksom ikke gi opp å få til baby selv på lenge enda, kjenner jeg.

Når det gjelder PCOS, så er det fullt mulig å ha dette uten den ekstra hårveksten (har forresten ganske mye på armer og bein, men ikke ellers) og manglende eggløsning og menstruasjon. Har veldig mange andre symptomer:

-Cyster
-Kraftige blødninger som varer lenge
- Store smerter under menstruasjonen
- Uren problemhud!!!
-Kroppsform som et eple, og magefett selv i mine slanke perioder. Har slåss med vekta hele livet og veier vanligvis et sted mellom 68 og nå 105.6 kilo! Skrekk!!!
- Legger i perioder mye på meg uten endring i kosthold og trening. Gjelder spesielt stressperioder. 20 kilo siste 2 år, 15 av dem siden første graviditet med Tulipan som ble påbegynt i november i fjor.
- Snorking/søvn-apné, også når jeg er tynn, men i mindre grad da.
-Utmattethet, veldig plaget i perioder.
- Vann i kroppen
- Eksem uten noen forklaring og uten å ha allergi, hudlegen har ingen forklaring.

Har forresten lest at det er 40-60% større sjanse for å abortere med PCOS. Selv har jeg mistet 3 ganger. Uke 8 (SA) , uke 13 (MA) og nå sist i juni uke 10 (SA).
Håper det finnes håp med Metformin.

Megvel: Vi er begge rhesus positive, men takk for tipset.

Gwenpa:
Ja, hurra! Er SÅ glad for å kunne gjøre dette sammen med noen. Har jo Tulipan med på laget, men han er ikke like opptatt av detaljene, hi-hi…

Høres veldig likt min historie du beskriver!! Skal vi dra hverandre nedover vektskalaen, så er jeg topp motivert!!!! Kom igjen!

Skal til utredning på sykehus tordsag. Håper i hvert fall det er det, og ikke bare rutinemessig undersøkelse etter SA i juni. Det sto i innkallingen at jeg skulle inn etter henvisning fra gynekolog og overlege, har også fått fastlegen min til å sende henvisning. Egentlig skal man ha 3 aborter med samme partner, habituell abort, før man får utredning. Jeg har to med Tulipan og en med min x. Jeg ORKER bare ikke å gå gravid og miste en gang til bare for å få statistikken riktig. I hvert fall ikke når jeg tror jeg vet hva problemet er.

Nye blodprøver ble tatt i forrige uke, skal til fastlegen og hente utskrift i morgen til å ha med til sykehusbesøket. Jeg er kjempespent! Og redd for at det skal ta lang tid før jeg evt får svar og hjelp. Håper på en måte å få Metformin med en gang, kanskje vi tør begynne å prøve igjen i ferien i september…

Hvordan reagerer du på Metformin, Gwenpa? Hvor lang tid tar det før denne medisinen virker? Metformin kan hjelpe de av oss PCOS-ere som blir gravid, men ikke klarer å bære frem barn til å holde på fosteret ut svangerskapet. Er visst mye forskning og prøving rundt det enda, men det finnes dokumenterte resultater, så jeg velger å være håpefull!!!

Ellers har jeg gjort mye rart siden siste abort. Har fått akupunktur i ørene, homeopatmedisin, detox-fotbad, drikker Omega 3 og 6, samt fått målt antioksidativt stress, går nå på trippel antioksidantkur. Og nå dette kostholdet.

Tenker at jeg ikke skal la noe være uprøvd!!! Vet om folk som etter mange års prøving har blitt gravide etter homeopat-behandling. Har i utgangspunktet vært skeptisk, men jeg tror mange kan ha god hjelp. Min homeopat konsulterte med Fertilitetsklinikken i Oslo før jeg fikk medisin. Der er det visstnok 4 leger som jobber med sånne som oss. Anbefaler dere å prøve. Har ikke merket noe forskjell på kroppen enda, men det er kun 1 uke siden jeg tok medisin- da i 3 dager.

Vel, må komme meg i seng, men håper vi snakkes mer, skal gå inn her oftere, nå når jeg har ”funnet” dere!

Stor klem fra Tulipa.

Tulipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten- deretter lavkarbo Svar med sitat