Opprinnelig lagt inn av themonk
Jeg vet ikke helt om det er noen helsemessig fordel ved å bytte fra det ene til det andre søtstoffet. Ja, Splenda smaker bedre og tåler varme... men det er fortsatt et kunstig søtningsstoff som er laget ved bruk av klor. Fordeler for en low-carber, men ikke helsemessig. Det ultimate er jo egentlig å ikke bruke søtt i det hele tatt.
Helsemessig og helsemessig. Klart det optimale er å klare seg uten søtstoff. Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men mine ostekaker og SUNNE alternativ smaker nå mye bedre med litt søtstoff. Og det gjelder ikke bare kaker, men annen mat også. Søtstoff, - som f.eks. splenda, hjelper til å fremheve andre smaker. Om man skal være redd fordi det er produsert ved hjelp av klor...... Det brukes ikke mange grammene for å få den effekten man ønsker. 1 ts veier 0.5 gram - halloooooo !!
Det er da forskjell på å barbere seg å skjære hue av seg. Vi må ikke bli helt hysteriske heller.