Sv: 4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt?
Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.
... og protein fikk jeg til å bli ca 115 her - alt etter hvor mye skinke og ost det var i salaten. Kan det ha vært noe feil i det du la inn? Jeg bare lurer, synes dagsmenyen din ikke så så ille ut, kan virkelig ikke skjønne at det skulle gi nærmere 3500 kalorier.
Men nå det er sagt, så synes jeg det ser ut som det er litt mye mat du spiser, er du sikker på at du er sulten hver gang du spiser, og at du stopper når du er mett? jeg gjorde også den feilen de første ukene at jeg spiste for mye, jeg spiste stort sett like mye som før jeg begynte, men litt mer kjøtt, "siden jeg ikke hadde poteter". Mengden jeg spiste var altså av gammel vane, ikke fordi jeg var sulten. Nå har jeg endelig lært meg å "lytte" til magen min, og faktisk stoppe når jeg er mett. Og det kan jeg bli etter ganske små mengder i forhold til det jeg spiste før. Litt av grunnen til at folk går mye ned i vekt med ketolyse er jo at de faktisk spiser mindre siden de blir mett med mindre mat. Det er ikke noe magi i at jo mer fett og protein man spiser jo fortere går man ned. (mener ikke å være sarkastisk, altså..!)
Stå på, håper du ikke gir opp!
Litt varierende det der med å spise lite...Jeg lagde mat til samboeren min i starten, og hadde fått med meg en ting: Fett. Så hun spiste fett til de grader, og mye mat ble det, for jeg hadde forstått det sånn at hun skulle spise seg mett, og det ble mye mat også det. Men færre måltider enn før da. Uten å vite det, gjorde vi det rette: Tente fettbålet med så mye fett. At de første 10 kiloene rant av etter få uker var nok et resultat av mye fett, og litt begrenset med protein. Karboen lå på rundt 10, tror jeg.
|