Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 10:04   #16
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Det kan være at du spiser litt lite ja. I starten kan du godt hive i deg 2500 kcal og likevel rase ned i vekt, om mesteparten av de kcal er fett. Fett KAN ikke lagres om du ikke inntar særlig med karbo ved siden av. Fett MÅ også være mye i begynnelsen, om du skal trigge ditt primitive forbrenningssystem, som setter igang når du dag etter dag inntar mye fettholdig mat. 10-14 dager med mye fettrik mat gjør at kroppen girer om forbrenningen, og starter å sløse med fettet. Det kan du dra nytte av, og forsiktig kutte ned da, og kroppen vil da bare fortsette å brenne sitt eget fett i flere uker, før det stopper opp og "kjenner etter" om det har nok til denne "sløsingen". Vi merker det som et platå - vekten stopper å synke. Da kan du starte med å øke fettinntaket igjen osv osv. Store mengder fett vil også fjerne søstsuget som regel. Om jeg går på under 20 gram karbo forsvinner mitt søtsug, men nå som jeg ligger på 50 gram, har jeg det. Men psyken min forteller meg at det ikke er bra med søtsaker for kroppen, så jeg spiser heller en tomat og litt paprika om det skal være. Eller en liten kopp bringebær med mye fløte. YUMMY

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat