Tråd: Pitabrød
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 17:31   #26
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Pitabrød

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Vi har testet disse i dag. Syns de ble litt vel flate/tynne, det var vanskelig å skjære en lomme i de.. Det har kanskje noe med at jeg blinkset og satt ovnen på vanlig instilling og ikke varmluft!? Men de smakte godt syns jeg, har prøvesmakt allerede.. og tror det blir en hit her.. må jo være utrolig praktisk til matpakken tenker jeg
Neste gang jeg baker de (blir sikkert veldig snart) skal jeg ikke trykke de fullt så flate og huske varmluft

Ja, man må få de tynne nok til at de ikke smaker "brød", men tykke nok til at man kan skjære i de Jeg har hatt problemer med å lage "lomme" en gang, men da hadde jeg varmet opp pitabrødet fra dypfryst tilstand dagen før, og latt det ligge på benken.. Endte opp med å legge pålegget på toppen istedet

Hvis du bruker vanlig ovn må du steke de ved ca 230 grader.

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Ingen varmluft her, men de blåste seg opp og ble kjempefine! Takk for flott oppskrift!

Så bra at du likte dem

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat