Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-10, 21:00   #5
bumblebee83
Nytt Medlem

bumblebee83 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
bumblebee83 er på en erverdig vei

Sv: Fersking i lavkarbolivet, litt å lære tenker jeg

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Vel, akkurat det med kalorier er det litt delte meninger om.
Hoveddelen av oss på lavkarbo velger å glatt overse dette med kalorier. Holder du deg unna matvarer med over 10karbohydrater per 100 gram er du langt på vei. Dette er nesten noe du må finne ut av selv. I hovedsak ville jeg sagt at du skal gi en god dag i kaloriene, men om du mener at du spiser en fornuftig mengde karber og likevel ikke går ned i vekt, ville jeg ha vurdert å redusere på kalorinivået (uten å ty til lettprodukter).

Jeg var en skiiiikkelig godtemoms frem til sommern. Måtte ha noe hver dag. Og det var ikke snakk om små sjokoladebiter eller et par pottisflak. Nå går jeg på den mer ekstreme varianten (20kh), men alt ønske om sjokolade og vingummi er borte. Jeg kan lett stå lenge i kø ved kassa på butikken, og ikke ende opp med en liten sjokolade. Jeg har rett og slett ikke lyst på lenger.

Så bra! Du er flink Gått ned 9 kg bare på et par måneder? Såg på signaturen din her.

Jeg får prøve så smått og se
Jeg tenkte ikke å gå over til en helt vill diett som ikke resten av familien heller kan henge med på da på en måte. Så det er jo bra at det er noen lunde normal mat. Bare at man feks dropper å ta poteta til middagen etc og spiser de tingene som ikke har masse karbohydrater.

Har bare så vidt sett litt rundt på forumet her, og ser ut som det er en del gode oppskrifter også. Til og med lavkarbo brød. Det trodde jeg faktisk ikke fantes Trodde brør var karbo bomber nesten uansett jeg!

bumblebee83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat