Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 11:44   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi og ME

Jeg kan fortelle om venninna mi som fikk ME-diagnosen for halvannet år siden, hun var så heldig å ha en kjæreste hvis mor er en av de store bråkmakerne i ernæringsfysiologmiljøet, og satte jenta sporenstreks på en 90% fett-diett, hvor det går mye kokosolje, spekk, ribbe etc. Hun har siden i fjor høst, hvor jeg knapt kunne høre et uttalt ord fra henne da jeg var på besøk, hun kunne ikke gå i butikken en gang, til å i vår/sommer kunne ha deltatt både på musikkens dag og i min bursdag. Ikke på samme måte som tidligere, hun må fortsatt ta det rolig, men det går uten at hun blir ekstremt syk, og hun sier selv at det går veldig merkbart riktig vei, og en unntaksvis utskeielse setter henne tilbake i flere dager.
Det er nok, ettersom ME fortoner seg såpass individuelt for den enkelte, litt forskjellig hva som fungerer fra person til person, men for meg som har sett denne jenta som i utgangspunktet var livlig og energisk, til å bli så syk, og igjen se denne tydelige stigende formkurven, så er det utrolig motiverende!

Jeg regner med at du kommer til å få flere innspill her, det er mange med ME og FM her på forumet!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat