Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 14:54   #54
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Trening alene fører ikke til vekttap. Kostholdet er 90% av vektreduksjon.

Føler jeg må kverlulere litt, for uansett type diett fører vekttap med bare kostholdsjustering også til tap av muskler. Det eneste unntaket jeg kjenner til er ved forholdsvis grov feilernæring der folk som tar opp lavkarbo legger på seg ca 1-3kg musker rett og slett fordi kroppens homeostase er mer komfortabel med å ha mer muskelmasse når den endelig får byggeblokkene og stabiliteten den trenger for dette.

Ellers er det fint mulig å trene av seg kilo men det forutsetter at man ikke spiser mer som en naturlig reaksjon på økt energiforbruk. Det er veldig lett å sykle en halvtime og brenne 100-200kcal, også tenke "Jaja, vi skal på kino, jeg har fortjent en burger." uten å helt få med seg at burger-måltidet kanskje inneholder 1000kcal (som man må jobbe halve dagen for å "fortjene").

Kostholdet er strengt tatt 100% av vekttap, for spiser man etter sultfølelsen kan man trene 18 timer om dagen og fortsatt stå dønn stille (forutsatt at man ikke har problemer med skjoldbruskkjertelen/hypofysen, insulinresistens, osv.). Alikevel er trening vitalt for å beholde og evt. øke muskelmassen, både for helsens skyld, for psykisk og fysisk velvære og for best mulig sjanse til å holde vekten av.

Dette er Michael Phelps, verdens beste svømmer. Han spiser 12.500kcal om dagen og veldig mye av det fra toast, pannekaker med sjokolade og sirup, belgiske vaffler, osv. Nei, det var ikke en skrivefeil, han spiser tolv-tusen-femhundrekcal hver dag, og er tynn som en strek.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose