Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 16:55   #8
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Fibromyalgi og ME

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hva angår disse alternative behandlingsmetodene... jeg vet at andre her på forumet er tilhengere av det ene og det andre, og jeg vil ikke støte dem, men jeg ville aldri finne på å søke hjelp hos akupunktur/homeopat/spektralsteiner/magiske miksturer. Jeg er helt ok med at andre oppsøker sånt, selvsagt, men hodet og trua må være med, og det er en tapt sak for meg, hehe.

Mener heller ikke å støte noen, men kan ikke si meg mer enig. Derimot må du se litt dypere på ting, ikke bare kaste alt "alternativt" i samme pose. Akupunktur og akupressur har faktisk en påvist effekt, som kan observeres i f.eks. fMRI-maskiner. Effekten jeg leste om var primært manipulering av blodtilstrømning i forskjellige kroppsdeler, og også redusert blodtilførsel (med medfølgende redusert aktivitet) i hjernens smertesenter. Jeg mener ikke at du skal dra på sjamanreiser eller gå rundt med en pyramide på hodet, men det finnes faktisk dokumenterte effekter av endel "alternative" behandlinger.

Jeg får jo ikke dekket behandling hos kiropraktor på tross av at ryggskaden skjedde som følge av en føling (og får dekket alt annet diabetesrelatert sånn noenlunde), og både far og farfar har prolapsoperasjoner bak seg. Hvorfor? Jo, fordi kiropraktikk er "alternativ medisin" enda de kan forklare deg nøyaktig hva de gjør, hvorfor de gjør det, og vise deg endringer og bedringer på røntgenbilder etter noen behandlinger dersom du ber om det.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat