Sv: Trening og ketose
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Slik jeg har forstått det sier en del studier, og treningsfolk, at det ideelle tidspunktet er å spise karbohydrater rett etter trening for å hurtig komme seg og være klar for neste økt i nærliggende fremtid. Forstår at dette gjelder hard kondisjonstrening eller styrketrening, ikke moderat. Om det er rett vet jeg ikke, men må si at jeg savner å spise et eple, eller havregrøt i ny og ne, så hvis jeg skal gjøre det så må det trolig bli i forbindelse med trening 
Burde kanskje begynne å ta magnesiumtabletter nå, har vurdert det en stund, men syns det ofte er litt hysteri rundt alle kosholdtilskudd man bare "måå" ta. FJeg kunne gjerne ha strekt meg to cm, blitt 165. Fin høyde for en fortsatt liten knert, hehe.
Det skader nok ikke med en frukt etter hard trening nei, for da er musklene tomme for glukose og sukkeret fra en frukt vil bli absorbert rimelig raskt. Pass deg dog for fruktose, det får skylden for veldig mye av dagens livsstilssykdommer og betegnes som en enda større synder enn vanlig, rent sukker.
Hm.. kan man virkelig vokse i høyden? Alle de store bena i kroppen har vekstområder som består av "mykt" bein, og det er her selve veksten skjer. Disse lukker seg dog under puberteten og blir hardt. Har du noe faglitteratur (eller blogger/artikler for den saks skyld) om det så hadde det vært morsomt å lese!
|