Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg
....og videre meg selv. Jeg gikk ned det jeg hadde behov for - 6 kg - kun kosmetisk, på 4 uker. Før det hadde jeg trent så det sang, løpt halvmaraton og treningen som måtte til for å klare det, men vekta sto bom stille. Gikk til og med litt opp. Så gikk jeg over på lavkarbo, og trente bare litt de første 4 ukene, fordi formen da alltid går ned i det kroppen må omstille seg fra sukker til fett forbrenning, og da var altså vekta ned med 6 kg. Og som jeg kunne trene da, du. På fett så møter man ikke veggen, du bygger ikke melkesyre. Jeg er blitt langt mer utholdende, men også hurtigere og sterkere enn før. Etter et år på lavkarbo, har jeg 3-4 kg mer muskler, er mer strippet for fett, og treningen er jo faktisk bare morro. Når jeg løper, kan jeg presse og presse og presse og presse og presse og presse og presse....jeg stivner ikke, selv ikke når pulsen nærmer seg 250 og alt går på høygir, så går kroppen på fett og ketoner så det spruter. Et trykk som havre og annet tull aldri kunne gi meg. Jeg syntes havre og pasta ga meg trykk i bena før, men NÅ...det kan ikke sammenlignes.
Jeg går på lavkarbo av to grunner: 1), og den minst viktige: Det er mye lettere og morsommere å trene når jeg går på nesten 3 hekto fett om dagen (litt protein også da).
2) Fordi jeg vill unngå mer hull i tennene, kreft, astma, allergi, diabetes, alzheimer, slag, hjerteinfarkt og lignende. Og så får jeg ikke hold når jeg løper lenger 
|