Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 13:15   #22
Kira71
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Å drikke på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er litt susete i hodet i dag, så nå må jeg bare sette meg ned og oversette hele det avsnittet du la inn :

"Enkelte mener at denne forbrenningen av alkoholen likevel bremser vektnedgangen, gjennom at den skjer ”i stedet for” fett som ellers kunne ha blitt forbrent. Som jeg ser det, er detta et steg tilbake i den blindveien som kalori-tankegang kan lede til. Uten karbohydrater blir det ingen økt insulinproduksjon. Da bør denne forbrenningen skje omtrent om om man har spist fett i stedet for å ha drukket alkohol. Den rene alkoholen kan altså gi samme langvarige metthet som fett, og lede til at man spiser mindre av noe annet i stedet"

Hmm ... Ja, jeg klarer ikke helt å forstå hva vedkommende skal fram til her likevel. Det virker mest litt som synsing?!

Da SYNES jeg det skal bety at når vi går på ketolyse forbrenner vi fett og alkohol over en lav sko samtidig!

Når det er sagt har jeg lagt merke til at da jeg ikke gikk på lavkarbo ble jeg kjempesulten av å drikke, og skeiet ut med både det ene og det andre. På lavkarbo merker jeg ikke det på samme måte. Jeg har i hvert fall sluttet med overspising ved inntak av litt for mye alkohol, og det er i hvert fall positivt, uansett!

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat