Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 13:43   #1
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg
Question

Hva ville du ha gjort?

Jeg er ny på lavkarbokosthold og kroppen sliter med omstillingen. Har tenkt at jeg ikke har vært i ketose og derfor bare kunne kjøre på med trening, men merker at energinivået går bare nedover og at jeg presterer dårligere og dårligere på trening. I dag føler jeg meg f.eks helt skutt, men har planlagt en relativt hard Step&Styrke time etter jobb. Nå er jeg usikker på om jeg bør, fordi:

De siste 3 ukene har jeg ligget gjennomsnittelig på 45 karbs per dag og trent 5 ganger i uken, 1 time hver gang, noen ganger mer. Samt at jeg går mye. Et klokt hode mente derfor at jeg faktisk måtte være i ketose, og da kommer vi til kjernen av problemet: bør jeg redusere treningen en periode, kanskje også redusere karbene litt mer? Så kroppen faktisk kommer godt inn i kostholdsomleggingen og jeg får energien tilbake?

Fordi, jeg skal nemlig drikke vin med en venninne i kveld, blir fort en bytur av sånt og jeg har alltid trent masse på forhånd for å på en måte bøte på litt av skaden (for 3 uker siden ville jeg ha gått på Step&Styrke, samt løpt på tredemølla etterpå, men da levde jeg etter lavkaloriprinsippene), men er som sagt veldig sliten og trøtt. Det sitter i hodet, ikke i kroppen tror jeg forresten, for trening går oftest åkei når jeg først setter i gang - bare ikke like bra som for tre uker siden.

Ble litt rotete, grunnproblemet er altså: bør jeg senke karbene og treningen for en periode, la kroppen komme godt inn i dette kostholdet? Før jeg evt øker både karber og treningsmengden igjen? Og hvis du skulle ta deg mer enn et par glass vin i kveld og hadde planlagt litt trening, ville du ha gjennomført det, selv om du føler deg sliten?

Takknemlig for alle som har en mening her

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat